| امروز سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تبیین کرد؛


دستاوردهای۴۰ ساله نظام اسلامی در زمینه‌های مختلف

مخبر دزفولی با اشاره به دستاوردهای نظام اسلامی در طول ۴۰ سال، گفت: طبق آمار مراکز علم‌سنجی معتبر دنیا، ایران در علوم مختلف همچون صنایع مهندسی، پزشکی و هوا و فضا در بین کشورهای برتر دنیا قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در همایش مبلغان اعزامی به سراسر کشور که عصر سه شنبه ۱۳ شهریورماه در سالن اجتماعات مدرسه فیضیه برگزار شد، با اشاره به تحولات و دستاوردهای نظام اسلامی خطاب به مبلغان علوم دینی گفت: اگر موفقیت‌های نظام اسلامی برای شما بیان می‌شود، نافی این نیست که نارسایی‌ها و ضعف‌های موجود در کشور نادیده گرفته شود، بلکه وظیفه همگانی است که در ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی برای رفع مشکلات جامعه تلاش شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: این نظام اسلامی همانند یک پیکره واحد هرگاه مواجه با مشکل یا عارضه‌ای شده است، به دلیل نقاط قوت خود از آن مشکل خارج شده و جای امید بسیار است که جامعه اسلامی به سلامت از بحران‌های اقتصادی موجود عبور کند.

وی با اشاره به گزارش خود از توانمندی‌های نظام اسلامی بیان کرد: گزارش از دستاوردهای نظام اسلامی نشان دهنده این امر است که پیکره نظام اسلامی، توانمندی‌های کم‌نظیری از خود نشان داده و از این رو تهاجم وسیع‌تر و شدیدتری از سوی دشمنان به این ملت وارد می‌شود.

مخبر دزفولی با بیان این‌که حوزه‌ علمیه و روحانیت همیشه در تحول پیشتاز بوده است، گفت: هرگاه در کشور اراده‌ای برای انجام کاری صورت گرفت و این نیروی عظیم الهی کنار مردم حاضر شد، با پیروزی مواجه شده‌ایم و امروز هم همین راهکار و مسیر پیش روی نظام و جامعه قرار دارد.

وی با اشاره به آمار مراکز علم‌سنجی معتبر دنیا بیان کرد: طبق آمار این مراکز، ایران در علوم مختلف همچون صنایع مهندسی، پزشکی، هوا و فضا در بین کشورهای برتر دنیا قرار دارد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: ایران درزمینهٔ فناوری و تکنولوژی سلول‌های بنیادین، جزء ده کشور برتر دنیا است، ظرفیت‌های بسیار بالای موجود در کشور ایران سبب هجمه‌های گسترده دشمنان علیه نظام اسلامی شده است، چراکه پیشرفت‌های ایران اسلامی نگرانی دشمنان را به دنبال داشته است.

وی با بیان این‌که دشمنان در دو سه دهه آینده به دنبال این هستند که بیماری‌های جدیدی بر کشورهای جهان تحمیل کنند که واکسن آن را تنها خودشان در اختیار داشته باشند، گفت: در این صورت هرکس نتواند در بحث پزشکی به نقطه مطلوب برسد، فانی شدنی است و دشمنان از پیشرفت‌های ایران در زمینه‌های علمی مطلع هستند.

مخبر دزفولی مطرح کرد: امروز دشمنان نظام اسلامی می‌گویند؛ همانطور که درزمینه‌های هسته‌ای توانستیم ایران را کنترل کنیم، می‌توانیم کنترل توانمندی‌های بیولوژیک آنها را نیز در دست گرفته و اراده خود را تحمیل کنیم، از این رو تولید سلول‌های بنیادین هم جزء خطوط قرمز آنها می‌شود.

وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی بیان کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تنها ۲۰ دانشگاه در کشور وجود داشت، اما در حال حاضر تعداد دانشجویان کشور به ۵ میلیون نفر می‌رسد و حدود ۹۰ هزار عضو هیئت‌علمی در دانشگاه‌ها مشغول فعالیت‌های پژوهشی هستند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: آمار بی‌سوادی جامعه ایران قبل از انقلاب ایران حدود ۴۳ درصد بود، در حالی‌که اما امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی، افراد باسواد حدود ۹۰ درصد جمعیت کشور را شامل می‌شوند.

وی با بیان این‌که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، بسیاری از رشته‌های مهندسی، پزشکی و علوم انسانی فارغ التحصیل مقطع دکتری وجود نداشت، گفت: امروزه حدود ۱۰۰ هزار دانشجوی مقطع دکتری در کشور به صورت سالانه مشغول تحصیل هستند.

مخبر دزفولی خاطرنشان کرد: طبق آمار سازمان ملل، در دهه ۹۰ میلادی، میزان تولید علم مجموع دو کشور ایران و عراق به‌صورت مشترک سه ‌صدم دنیا را شامل می‌شد، در حالی که امروز دو درصد تولید علم دنیا متعلق به کشور ایران است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان با تأکید بر جایگاه امید و تأثیر آن در پیروزی‌های نظام اسلامی بیان کرد: امید بالاترین ظرفیتی است که بایستی در سراسر کشور نهادینه شود و با همکاری شما مبلغان باید پژواک امید در تمام کشور منتشر شود.

انتهای پیام/

کد خبر : 75594
تاريخ ثبت خبر : 14 شهریور 1397
ساعت بارگزاری خبر : 15:31
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)