| امروز پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

مدرس حوزه و دانشگاه:


خطبه غدیریه مرز حق و باطل را مشخص می‌کند

حجت الاسلام گودرزی گفت: همه نکاتی که رسول خدا(ص) در خطبه غدیریه به آن اشاره کرده اند به خوبی مرز حق و باطل را مشخص کرده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، برنامه گفت‌و‌گوی فرهنگی رادیو گفت‌و‌گو با موضوع تبیین پیام های خطبه غدیر با حضور حجت الاسلام والمسلمین علی گودرزی مدرس حوزه و دانشگاه روانه آنتن شد.

حجت الاسلام والمسلمین گودرزی بیان داشت: پیامبر اکرم(ص) در سال های پایانی عمر خود یک منظومه و دایره المعارف کامل را در قالب خطبه غدیر و ابعاد مختلف آن مطرح کردند.

وی در ادامه این مطلب افزود: رسول خدا(ص) در برخی فرازهای خطبه غدیریه این نکته را متذکر می شوند که عده ای قطعا این واقعه را رد خواهند کرد. ایشان همچنین به اوج انحراف این افراد و عذابی که در انتظار آنها است اشاره فرموده اند.

این مدرس حوزه و دانشگاه در ادامه خاطرنشان کرد: همه نکاتی که حضرت در این خطبه فرموده اند به خوبی مرز حق و باطل را مشخص کرده است. رسول خدا(ص) به تمام اوصافی که لازم است جامعه اسلامی بعد از حضرت مراعات کنند تا مرزهای اسلام حفظ شود اشاره کرده اند و طبیعتاً باعث می شود افرادی که بیرون از این قضیه هستند مشخص شوند.

گودرزی بیان داشت: دشمنان پیامبر اکرم(ص) و دین مبین اسلام بعد از واقعه غدیر تمام تلاش خود را کردند تا غدیر آن گونه که حضرت بر آن تاکید و اصرار داشتند دیده نشود.

این مدرس حوزه و دانشگاه همچنین در رابطه با اشاره خطبه غدیریه به موضوع مهدویت بیان داشت: پیامبر اکرم(ص) در سالهای آخر عمر خود و در خطبه شریفه غدیریه نقطه اتمام رسالت خود را مطرح می فرمایند. ایشان نکات مهمی را در ابعاد مختلف به ویژه معرفی امام و ولی جامعه مطرح می کنند و حتی از حضرت مهدی(عج) نیز نام می برند. بنابراین رسول الله(ص) سیر کامل رسالت خود در طول تاریخ را مشخص کردند.

حجت الاسلام والمسلمین گودرزی در پایان سخنانش اظهار کرد: اگر قرار است در این دنیا به حد و کمال برسیم با امامت و ظهور حضرت مهدی(عج) محقق خواهد شد و رسول خدا(ص) نیز در خطبه غدیر به آن نقطه تمامی که خداوند متعال برای عالم هستی تعیین کردند اشاره فرموده اند.  

انتهای پیام/

کد خبر : 75056
تاريخ ثبت خبر : 5 شهریور 1397
ساعت بارگزاری خبر : 12:37
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)