| امروز جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

علی اصغر همتیان:


خاندان اهل بیت(ع) در ایران مروج اخلاق و معنویت هستند

معاون تهذیب حوزه علمیه قم گفت: اگر نقش اهل‌بیت تحلیل شود، انسان‌ها حقانیت مسیر آنها را بیش از پیش باور کرده و به نقش اثرگذار آنها یقین پیدا می‌کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر همتیان، معاون تهذیب حوزه علمیه قم با اشاره به  نقش و تأثیر امام رضا(ع) و دیگر امام‌زادگان کشور در دین، فرهنگ، معنویت جامعه و اهداف آن اظهار داشت: اگر نقش اهل‌ بیت(ع) تحلیل شود، انسان‌ها حقانیت مسیر آنها را بیش از پیش باور کرده و به تأثیر آنها یقین پیدا می‌کنند.

معان تهذیب حوزه علمیه ادامه داد: این نقش و تأثیر ائمه در ایران از چند جهت باید بررسی شود، نخست جنبه هدایتی است، یعنی امام‌ رضا(ع) و امام‌زادگانی که در سطح کشور هستند، هرکدام به عنوان یک چراغ روشن و نورافکن قوی سر راه انسان‌ها قرار دارند؛ ارتباط و انس انسان‌ها با این هدایت‌گران سبب نگهداری دین آنها از گزند آسیب‌ها می‌شود.

وی با بیان این‌که بخشی از این هدایت زیارت و ارتباط با امام و امام‌زادگان(ع) است، گفت: کسی که با خانواده خود از راه دور حرکت کرده و به محضر امام رضا(ع) مشرف می‌شود، همین‌که وارد فضای نورانی و پر معنویت حرم حضرت می‌شود و خود را زائر و میهمان امام می‌داند، باعث هدایت، ثبات در مسیر الهی و ترک بدی‌ها از سوی او می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین همتیان احیای دین را از برکات حضور خاندان اهل‌بیت(ع) در ایران دانست و تصریح کرد: در هر سال میلیون‌ها انسان هستند که با تشرف به آستان مقدس رضوی، توبه کرده و اهل نماز و دین می‌شوند؛ بنابراین یکی از مهمترین آثار وجود امام رضا(ع) و امام‌زادگان احیای دین انسان‌ها است.

وی در تبیین روایتی از امام باقر(ع) بیان کرد: اگر اهل‌بیت پیامبر(ع) نبودند، انسان‌ها سرگردان و حیران بودند و چیزی از دین، اخلاق، خوبی‌ها و اعتقادات را نمی‌فهمیدند، باید توجه داشت که معرفت انسان‌ها نسبت به خداوند، قرآن، قیامت و اهل‌بیت(ع) از برکات وجودی اهل‌بیت است.

معان تهذیب حوزه علمیه با بیان این‌که دومین جلوه از برکت وجودی امام رضا(ع) آگاهی نسبت به معارف دین است، گفت: این میزان از تبلیغ، تفسیر و بیان آیات، احکام و معارف قرآنی که در حرم امام هشتم به صورت شبانه‌روز برگزار می‌شود و صدها هزار انسان با زانو زدن در این مکان مقدس، با این معارف نورانی آشنا می‌شوند.

وی اضافه کرد: جلوه‌ دیگری که می‌تواند میزان تأثیر ائمه اطهار(ع) را نشان دهد، حضور فراوان انسان‌ها از اقصی نقاط کشور و جهان در بارگاه آنها است، به طوری که اگر هیچ دلیل نقلی بر حقانیت اهل‌بیت وجود نداشت، همین حضور میلیونی افراد و شتاب پرسرعت آنها با شور و اشتیاق فراوان به محضر امام رضا(ع) و دیگر امام‌زادگان خود دلیلی بر حقانیت آنها محسوب می‌شد.

حجت الاسلام والمسلمین همتیان ادامه داد: حتی خانواده‌هایی که از وضعیت مالی خوبی برخوردار هستند و می‌توانند برای تفریح به کشورهای خارجی سفر کنند، با شور و شوق فراوان به زیارت حضرت شتافته و گاهی اوقات در این مسیر مشقات و زحمت‌های فراوانی را متحمل می‌شود.

وی در پایان افزود: کسانی که به زیارت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) مشرف می‌شوند، با حضرت پیمان خوبی بسته و اهل توبه و عبادت می‌شوند که همه این آثار از برکات وجودی امام رضا(ع) و امام‌زادگانی است که به خوبی در جای جای کشور اسلامی مان احساس می شود.

انتهای پیام/

کد خبر : 73000
تاريخ ثبت خبر : 4 مرداد 1397
ساعت بارگزاری خبر : 22:33
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)