| امروز جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

معرفی استاد؛


حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر امیرمحسن عرفان

امیرمحسن عرفان دانش‌آموخته مقطع سطح سه حوزه در سال 1389 تحصیلاتش را در مقطع کارشناسی ارشد مدرسی معارف اسلامی گرایش تاریخ و تمدن اسلامی پی گرفت و در دکترای تخصصی(phd) همین گرایش در دانشگاه معارف اسلامی فارغ‌التحصیل شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، حجت الاسلام امیرمحسن عرفان در سال ۱۳۶۲ در خانواده‌ای روحانی متولد شد. وی تمامی مقاطع تحصیلی خود را در شهر قم گذارنده است. وی از سال ۱۳۷۶ تحصیلات حوزوی خود را در مدرسه علمیه شهیدین در قم آغاز نمود. در سال ۱۳۸۱ دروس سطوع عالی حوزه را در دوره تخصصی فقه و اصول این مدرسه در محضر اساتیدی چون: سید حمید جزایری، اکبر ترابی، سید جواد ورعی و جعفرپیشه‌ور دنبال کرد و در سال ۱۳۸۵ دروس خارج فقه و اصول را در محضر استاد علی عندلیب و حیدری فسایی به تعلم نشست.

وی دانش‌آموخته مقطع سطح سه حوزه در مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم نیز است. رتبه‌های تحصیلی وی سبب گردید علاوه بر عضویت در مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه، جایزه ملّی حسن تحصیل را از بنیاد فرهنگی البرز کسب کند. امیرمحسن عرفان در سال ۱۳۸۹ تحصیلاتش را در مقطع کارشناسی ارشد مدرسی معارف اسلامی گرایش تاریخ و تمدن اسلامی پی گرفت. و در دکترای تخصصی(phd)  همین گرایش در دانشگاه معارف اسلامی فارغ‌التحصیل شد. عنوان رساله دکترای وی «آموزه امت واحده در قرآن‌کریم و تبیین قابلیت‌های فرهنگی و تمدنی آن» بوده است.

عرفان، دانش‌آموخته مقطع سطح سه حوزه در مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم نیز است. رتبه‌های تحصیلی وی سبب گردید علاوه بر عضویت در مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه، جایزه ملّی حسن تحصیل را از بنیاد فرهنگی البرز کسب کند

آموزش و پژوهش مهم‌ترین دغدغه وی می‌باشد. تدریس در مرکز تخصصی مهدویت و نیز دانشگاه معارف اسلامی از جمله سوابق آموزشی او هستند. وی با درک نیاز تدوین اثری با رویکردی تمدنی به آموزه مهدویت کتاب «نقش باورداشت آموزه مهدویت در احیای فرهنگ و تمدن اسلامی» را نگاشت. اثری که در هفدهمین همایش کتاب سال حوزه،کتاب شایسته تقدیر شد.

از دیگر آثار وی می‌توان کتاب‌ «دولت خدا» را نام برد که درسنامه پیامدهای جهانی‌سازی و ضرورت‌های تشکیل حکومت جهانی امام عصر(عج) است این کتاب را مؤسسه آینده‌سازان وابسته به اتحادیه‌های انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان منتشر کرده است. دو کتاب دیگر وی با نام‌های «قبیله تزویر» که به بازخوانی عوامل پیدایش مدعیان دروغین مهدویت پرداخته شده و کتاب «رسانه و آموزه مهدویت» که درصدد بازنمایی الگوی مطلوب رسانه در عرصه اندیشه مهدیت می‌باشد را بنیاد فرهنگی مهدی‌موعود (عج) منتشر کرده است.

این دو کتاب به ترتیب در چهارمین و ششمین جشنواره علامه حلی حائز رتبه شایسته تقدیر شده‌اند. وی برای بازترسیم تنوعات جوهرین مدعیان‌ مهدویت و رفتارشناسی ائمه‌ (ع) در مواجهه با آنان کتاب «مواجهه ائمه (ع) با مدعیان مهدویت؛ گونه‌شناسی، سبک‌شناسی و شاخصه‌شناسی» را نگاشت که توسط انتشارات مرکز تخصصی مهدویت منتشر شده است.

از وی بیش از بیست مقاله علمی در فصلنامه‌های معتبر علمی منتشر شده است. از او مقالاتی در مجموعه مقالات همایش‌های علمی به چاپ رسیده که کسب رتبه دوم مقالات برگزیده در سومین همایش مهدویت و انتظار در آموزه‌های رضوی از مجموعه جشنواره بین‌المللی امام‌رضا (ع) و مقاله برگزیده پانزدهمین جشنواره بین‌المللی شیخ طوسی، حاصل آن است.

فعالیت‌های پژوهشی وی سبب گردید از وی در دهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت به عنوان پژوهشگر برتر تقدیر شود. تدریس و سخنرانی در کارگاه‌ها و همایش‌های تخصصی معارف مهدویت، راهنمایی، مشاوره و داوری پایان‌نامه از جمله فعالیت‌های وی محسوب می‌شود. امیرمحسن عرفان از کارشناسان رادیو معارف نیز است. صفحه شخصی وی در پایگاه اندیشوران حوزه به نشانی amerfan.andishvaran.ir است.

انتهای پیام/

%d8%a7%d9%85%db%8c%d8%b1%d9%85%d8%ad%d8%b3%d9%86-%d8%b9%d8%b1%d9%81%d8%a7%d9%86-3

%d8%a7%d9%85%db%8c%d8%b1%d9%85%d8%ad%d8%b3%d9%86-%d8%b9%d8%b1%d9%81%d8%a7%d9%86

کد خبر : 35801
تاريخ ثبت خبر : 18 آذر 1395
ساعت بارگزاری خبر : 18:34
برچسب‌ها:,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)