| امروز جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

در مرکز پژوهش‌های علوم انسانی اسلامی صدرا؛


جلسه شورای علمی پنجمین کنگره علوم انسانی اسلامی برگزار شد

اولین جلسه شورای علمی پنجمین کنگره علوم انسانی چهارشنبه 26مردادماه در مرکز پژوهش‌های علوم انسانی اسلامی صدرا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از دبیرخانه دائمی کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی، اولین جلسه شورای علمی پنجمین کنگره، ۲۴ مرداد و با حضور حجت الاسلام علیرضا پیروزمند، فرزاد جهان‌بین، محمدعلی حاجی ده‌آبادی، محمد حسینی مقدم، محمود حکمت‌نیا، عطاء الله رفیعی آتانی، حجت الاسلام سید احمد رهنمایی، سید سعید زاهد، امیر سیاهپوش، حجت الاسلام مهدی عبداللهی، محسن فرمهینی فراهانی، حجت الاسلام محمد کاویانی، مهرداد کلانتری، محمدعلی متفکرآزاد، حجت الاسلام علی مصباح، محمد نعمتی و مهندس عبدالحمید نقره کار در مرکز پژوهش‌های علوم انسانی اسلامی صدرا برگزار شد.

در ابتدای این جلسه رفیعی آتانی رئیس دبیرخانه دائمی و دبیر علمی کنگره، ضمن اشاره به پیگیری‌های جدی دبیرخانه برای اخذ اعتبار علمی ـ پژوهشی برای مجلات تحقیقات بنیادین علوم انسانی و تحقیقات کاربردی علوم انسانی اسلامی، گفت: پیگیری اعتبار این مجلات به مرحله خوبی رسیده است و شماره‌های جدید این فصلنامه‌ها نیز به زودی منتشر و در اختیار اساتید و پژوهشگران قرار خواهد گرفت.

مدیرگروه فلسفه علم و فناوری دانشگاه علم و صنعت ایران در ادامه به مقالات جلد سوم و چهارم کتاب نظریه اشاره کرد و افزود: علاوه بر این منشورات، به زودی اولین شماره از فصلنامه انگلیسی دبیرخانه کنگره با همکاری مرکز اسلام و علوم کانادا منتشر خواهد شد.

رفیعی آتانی با اشاره به دو نشست اساتید منتخب علوم انسانی اسلامی که سال گذشته در مشهد مقدس برگزار شد، نشست‌های هم‌اندیشی اساتید در سال جاری را «نسبت فلسفه اسلامی و علوم انسانی اسلامی»، «روانشناسی اسلامی» و «علوم سیاسی اسلامی» برشمرد و گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، ۱۵ شهریورماه سومین نشست اساتید منتخب علوم انسانی اسلامی با موضوع «نسبت فلسفه اسلامی و علوم انسانی اسلامی» در مشهد مقدس برگزار می شود.

معاون پژوهشی مرکز پژوهش‌های علوم انسانی اسلامی صدرا در ادامه به اولین نشست پژوهشگران جوان علوم انسانی اسلامی اشاره کرد و گفت: نعمتی، رئیس مرکز نوآوری و ایده‌پردازی علوم انسانی اسلامی مسئول برنامه‌ریزی و اجرای این نشست هستند که البته تاریخ دقیق برگزاری آن هنوز تعیین نشده است. در این نشست حدود ۸۰ نفر از پژوهشگران جوان حوزه علوم انسانی اسلامی، طی دو روز به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت. ارائه مقاله از سوی اساتید و دانشجویان منتخب و نقد آن، گعده‌های علمی و سخنرانی اساتید برجسته علوم انسانی اسلامی از جمله برنامه‌های این نشست خواهد بود.

رفیعی آتانی در انتهای صحبت‌های خود، گزارشی مختصر از فعالیت‌های کمیسیون‌های کنگره طی ۵ ماه گذشته ارائه و بر لزوم تسریع در برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌ها تأکید کرد.

در ادامه این جلسه، اعضای شورای علمی کنگره، به طرح مباحث و دغدغه‌های خود در رابطه با کمیسیون‌های کنگره و فعالیت‌های خود پرداختند.

مدعوین خارجی پنجمین کنگره، فهرست مقالات سفارشی کمیسیون‌ها، لزوم تأکید بر موضوعات کاربردی و به‌روز علوم انسانی اسلامی، استفاده از توانمندی‌های پژوهشگران جوان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در حوزه پژوهش و تولید علوم انسانی اسلامی، لزوم ارتباط مستمر با اساتید و پژوهشگران و کمک به ارتقای مقالات و پژوهش‌های آن‌ها، وضعیت بودجه مراکز پژوهشی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها و اولویت‌های پژوهش و تولید علم در شرایط فعلی کشور و جهان، از مهم‌ترین مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

انتهای پیام/

کد خبر : 74726
تاريخ ثبت خبر : 29 مرداد 1397
ساعت بارگزاری خبر : 15:50
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)