| امروز چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

از 31 مرداد تا 7 شهریور؛


جشنواره بین المللی جاده ابریشم برگزار می‌شود

اولین و بزرگترین فستیوال فرهنگی، هنری، اقتصادی، بازرگانی و علمی جاده ابریشم از 31 مرداد تا 7 شهریور در دریاچه چیتگر برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، سروین سری، دبیر جشنواره بین‌المللی جاده ابریشم تأکید کرد: "جاده ابریشم" با پیشینه‌ای ۲۰۰۰ ساله، قدیمی ترین راه دادوستد فرهنگی، هنری و … میان چندین حوزه عظیم تمدن ساز بوده و بستر درخوری برای گفتگوی بین فرهنگها است.

وی افزود: که این نمایشگاه اولین و بزرگترین فستیوال فرهنگی هنری با رویکردهای متفاوت است که تا به حال در این مسیر طراحی شده و در دست اقدام می باشد.

سری تصریخ کرد: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) که امسال را سال حمایت از کالای ایرانی معرفی نموده‌اند در این پروژه بین‌الملی برآنیم تا با این جنس حرکت‌ها در دوران اقتصاد مقاومتی به دنبال حمایت از حوزه‌های گوناگون همچون غذا، لباس و صنایع دستی درتاریخ ۳۱ مرداد به مدت ۸ شب در فضای باز نمایشگاهی دریاچه چیتگر با حضور تولیدکنندگان ایرانی جهت تبادلات در بخشهای فرهنگی هنری، علوم و فناوری، کشورهای این مسیر و معرفی هویت ملی ایران اقدام به برگزاری نماییم.

دبیر جشنواره بین المللی جاده ابریشم اظهارکرد: از ساعت ۱۰ صبح الی ۲۴ با بخشهای نمایشگاهی، فروش محصولات، برنامه‌هایی با محتواهای موسیقی، تئاتر و مرور بین فرهنگی در حوزه ابریشم تا بدین وسیله فرهنگ غنی ایران را بیشتر نمایان و در تعاملات بین فرهنگی قدم‌های هرچه مؤثرتر برداریم.

وی در پایان سخنانش گفت: در ضمن در امتداد مسئولیت اجتماعی از هنرمندان، معماران، مجسمه‌سازان، عوامل فرهنگی به ویژه هنرمندان توانیاب (معلول) در این مسیر نیز حمایت شده است.

انتهای پیام/

کد خبر : 72221
تاريخ ثبت خبر : 26 تیر 1397
ساعت بارگزاری خبر : 12:25
برچسب‌ها:,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)