| امروز پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

علی‌همت بناری:


تفسیر تربیتی سوره «لقمان» به آستانه منتشر می‌شود

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(ص) از تالیف تفسیر تربیتی سوره مبارکه لقمان به صورت مطالعات میان‌رشته‌ای قرآن و علوم تربیتی و آماده شدن این اثر برای نشر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از ایکنا، تفسیر تربیتی سوره «لقمان» به نشر سپرده شد حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌همت بناری، عضو هیئت علمی المصطفی(ص) و پژوهشگر تفسیر تربیتی قرآن کریم گفت: این اثر بازنگری و ویرایش نهایی شده و آماده چاپ است.

وی اظهار کرد: این اثر از سوی مؤسسه اخلاق و تربیت به چاپ می‌رسد و مشکلات مالی سبب شده تا چاپ این اثر از سال قبل به امسال موکول شود.

بناری با بیان اینکه تفسیر تربیتی را می‌توان در دو نوع ترتیبی و موضوعی دنبال کرد گفت: این تالیف به صورت تفسیر تربیتی ترتیبی از سوره لقمان است که ابتدا آیه و ترجمه آن از ترجمه‌های معتبر آورده می‌شود، سپس نکات ادبی و تفسیری آن استخراج شده است.

عضو هیئت علمی المصطفی(ص) تصریح کرد: از تفسیر ترتیبی نباید انتظار نظریه‌پردازی داشته باشیم؛ لذا هدف ما نیز از تفسیر این سوره بحث نظریه‌پردازی نیست، ولی داده‌های تربیتی این سوره می‌تواند در کنار شبکه معارف تربیتی قرآن در قالب تفسیر موضوعی مورد استفاده برای استنباط قرار گیرد.

وی در پایان افزود: عمده تمرکز محتوایی این سوره بر روی سیره تربیتی لقمان و توصیه به فرزند است؛ توصیه‌هایی که از دید قرآن با عنوان حکمت یادشده و قرآن نیز تصریح و تاکید زیادی بر آن دارد.

انتهای پیام/

کد خبر : 74356
تاريخ ثبت خبر : 22 مرداد 1397
ساعت بارگزاری خبر : 16:57
برچسب‌ها:,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)