| امروز پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:


آثار پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به زبان عربی ترجمه می شود

در ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، اعضای شورای علمی قطب علمی فلسفه دین پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در نشست مشترکی با رییس و اعضای موسسه الدلیل لدراسات والبحوث العقدیه دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی،‌ در این نشست که تنی چند از اعضای شورای علمی قطب علمی فلسفه دین پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی حضور داشتند، زمینه‌های همکاری بحث و بررسی شد.

ترجمه آثار پژوهشگاه و قطب فلسفه دین به زبان عربی، برگزاری نشست‌ها، همایش‌ها و سمینارهای علمی مشترک، دوره‌های دانش‌افزایی، تأمین مقاله جهت مجموعه ‌مقالات و نشریات علمی، مشاوره علمی در طراحی و برنامه‌ریزی‌ها از جمله مواردی است که مورد توافق طرفین قرار گرفت.

همچنین مقرر شد جهت تعیین مصادیق همکاری و اجرایی شدن توافقات انجام شده، جلسات برنامه‌ریزی مشترک در سطح کارشناسان دو مجموعه به طور مرتب برگزار شود.

موسسه الدلیل، نهادی علمی وابسته به عتبه حسینیه(ع) است و فعالیت‌های علمی خود را در حوزه معارف اسلامی و پاسخ به شبهات فکری و دینی در کشور عراق جهت بخشیده و تلاش می‌کند از تجربه موسسات و نهادهای علمی ایران در تبیین اندیشه‌های دینی و پاسخ به شبهات بهره گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر : 76562
تاريخ ثبت خبر : 27 شهریور 1397
ساعت بارگزاری خبر : 15:00
برچسب‌ها:,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)