| امروز جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

در گفت و گوی فرهنگی مطرح شد:


بیش از ۱۰۰ آیه قرآن در خطبه غدیر به کار رفته است

نائب رئیس مجمع عالی كانون‌های فرهنگی اظهار داشت: خطبه غدیر صاحب پیشتوانه قرآنی است، اظهار داشت: در خطبه غدیر بیش از 100 آیه قرآن به کار رفته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، برنامه «گفت و گوی فرهنگی» با موضوع اهمیت خطبه غدیر و ضرورت شناخت آن، با حضور حسن خواجه، نائب رئیس مجمع عالی کانون های فرهنگی و تبلیغی کشور و ابوالحسن بختیاری زاده، حافظ کل قرآن و خطبه غدیر از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت.

در این برنامه حسن خواجه با اشاره به فعالیت مجمع عالی کانون های فرهنگی، گفت: بر اساس بند ۱۶ ماده ششم از اساسنامه سازمان تبلیغات اسلامی کانون های فرهنگی و تبلیغی کشور در راستای اجرای ماموریت های این سازمان تاسیس می شوند. وی افزود: کانون های فرهنگی و تبلیغی کشور در رشته های مختلف از جمله فراگیرترین مجموعه های مردمی هستند که در جای جای کشور به ایفای نقش می پردازند. نائب رئیس مجمع عالی کانون های فرهنگی با اشاره به موفقیت این مجمع در طول فعالیت خود، اظهار داشت: در حال حاضر حدود ۴ هزار کانون فرهنگی و تبلیغی در کشور زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به لزوم حفظ نهضت غدیر در کشور، عنوان کرد: تاسیس جامعه حافظان خطبه غدیر از جمله اولویت های مجمع عالی کانون های فرهنگی و تبلیغی کشور به شمار می آید. حسن خواجه با بیان این که جامعه حافظان خطبه غدیر ظرفیتی بالقوه و بسیار اثرگذار است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر حدود ۳ هزار حافظ خطبه غدیر در کشور وجود دارند، در حالی که این جمعیت فاقد هویت جمعی هستند.

وی در ادامه افزود: اتحاد و گردهمایی حافظان خطبه غدیر تحت قالب یک هویت جمعیتی می تواند به رفع بسیاری از مشکلات و آسیب های اجتماعی کمک کند. در ادامه برنامه گفت و گوی فرهنگی از شبکه رادیویی گفت و گو ابوالحسن بختیاری زاده با اشاره به فعالیت خود در مسیر حفظ قرآن، گفت: خطبه غدیر برای بنده مقدمه ای برای حفظ کل قرآن بود.

وی با اشاره به این که قرآن سندی قطعی برای تمام مسلمین است، عنوان کرد: با بررسی هرچند اجمالی خطبه غدیر متوجه می شویم که متن قرآن کریم در بین متن این خطبه هم نشینی مطلوبی را دارد.

این کارشناس دینی با بیان این که خطبه غدیر صاحب پیشتوانه قرآنی است، اظهار داشت: در خطبه غدیر بیش از ۱۰۰ آیه قرآنی به کار رفته است.

وی در ادامه اضافه کرد: در خطبه غدیر پیامبر اسلام(ص) قرآن و اهل بیت(ع) را همواره در کنار یکدیگر معرفی می کند، به طوری که از نظر پیامبر اسلام(ص) ماندگاری در مسیر این دین زمانی حاصل می شود که قرآن و اهل بیت(ع) در کنار یکدیگر قرار بگیرند.

انتهای پیام/

کد خبر : 74944
تاريخ ثبت خبر : 4 شهریور 1397
ساعت بارگزاری خبر : 11:43
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)