| امروز پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

پژوهشگر معارف اسلامی تشریح کرد:


بررسی مفهوم ولایت در سیره حضرت معصومه(س)

حجت الاسلام قطبی گفت: مفهوم ولایت در سیره حضرت فاطمه معصومه (س) از نوع سرپرستی سیاسی و اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، ویژه برنامه حنیفا به مناسبت فرارسیدن دهه کرامت و با موضوع ولایت مداری و اطاعت از حضرت معصومه (س) با حضور حجت الاسلام و المسلمین هادی قطبی نویسنده، پژوهشگر و کارشناس معارف اسلامی از شبکه رادیویی گفت و گو روانه آنتن شد.

کارشناس و پژوهشگر معارف اسلامی در مصاحبه با رادیو گفت و گو با اشاره به مفهوم ولایت اظهار داشت: یکی از مفاهیم مهم در ادبیات شیعه و معارف اسلامی مفهوم ولایت است.

وی افزود: چهار معنای اصلی برای کلمه ولایت و مشتقات آن در نظر گرفته شده که شامل محبت اهل بیت(ع)، مرجعیت دینی، پیشوایی سیاسی  و ولایت تکوینی و تصرف در عالم آفرینش به معنای انسان کامل می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین قطبی همچنین در ادامه مطلب بیان داشت: مفهوم ولایت در سیره حضرت فاطمه معصومه (س) از نوع سرپرستی سیاسی و اجتماعی است. تبعیت و اطاعت حضرت معصومه (س) از امام رضا (ع) بر محور و مبنای ولایت بوده و حتی احادیثی که از حضرت معصومه (س) نقل شده بیشتر حول محور ولایت است.

کارشناس و پژوهشگر معارف اسلامی  در مصاحبه با رادیو گفت و گو با اشاره به روایات نقل شده از حضرت معصومه (س) عنوان کرد: احادیثی که از حضرت فاطمه معصومه (س) نقل شده است زنجیره فاطمی دارد و پنج فاطمه در سند آن ذکر شده که در انتها به حضرت فاطمه زهرا (س) ختم می شود.

حجت الاسلام و المسلمین قطبی در پایان مطلب با اشاره به موضوعات این احادیث نقل شده گفت: یکی از پنج حدیث حضرت، مربوط به روز غدیر است که بحث ولایت حضرت علی ( ع) را مطرح می کند

کد خبر : 72936
تاريخ ثبت خبر : 3 مرداد 1397
ساعت بارگزاری خبر : 12:23
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)