| امروز جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

معرفی کتاب؛


بررسی فقهی و حقوقی حاکمیت، حجاب و عفاف منتشر شد

کتاب «بررسی فقهی و حقوقی حاکمیت، حجاب و عفاف»تألیف اثر فاطمه فلاح تفتی به همت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، کتاب «بررسی فقهی و حقوقی حاکمیت، حجاب و عفاف» دومین کتاب حلقه مطالعات زن و خانواده مرکز فرارشته‌ای و بینارشته‌ای وابسته به پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی اثر فاطمه فلاح تفتی به چاپ رسید.

این کتاب در سه فصل ساماندهی شده است: فصل اول تلاش می‌کند با مفهوم شناسی اصطلاحات در این پژوهش، جایگاه هر اصطلاح را در نظام فقهی ـ حقوقی اسلام و ارتباط آن با حکومت اسلامی را مشخص نماید. همچنین در این بخش با موضوع شناسی مسأله، به این امر توجه شده است که حیطه مسؤولیت حکومت در حوزه حجاب و عفاف تا کجاست.

فصل دوم به ساختار معرفتی، فقهی و حقوقی پرداخته و مبانی مسؤولیت را مورد بررسی قرار می‌دهد. از آنجا که حجاب از جمله مقولاتی است که در تلاقی اندیشه و عمل قرار دارد؛ لذا ضروری است خصوصیات نظام حکومتی اسلام تحلیل شود و بدین جهت این فصل در یک قسمت به چهارچوب نظری مسؤولیت حکومت و در قسمت دیگر مبانی فقهی با منظر این چهارچوب نظری استنباط شده است.

فصل سوم به عوامل تأثیرگذار در میزان پوشش از جمله عقیده، سن و فرهنگ پرداخته و تلاش می‌کند ضمن بررسی فقهی هر یک از این عوامل، میزان تأثیر گذاری هر یک از عوامل مذکور را در میزان مسؤولیت حکومت، بیان کند. و در بخش دیگر این فصل عرصه‌های مسؤولیت حکومت با توجه به مبانی فقهی ذکر شده در فصل دوم و عوامل مؤثر بر مسؤولیت، بیان شده است.

کتاب «بررسی فقهی و حقوقی حاکمیت، حجاب و عفاف» اثر فاطمه فلاح تفتی، با قیمت ۳۲،۰۰۰ تومان توسط سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی عرضه شده است.

 علاقه مندان جهت کسب اطلاعات تکمیلی و تهیه کتاب می‌توانند به وبگاه سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی مراجعه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر : 69555
تاريخ ثبت خبر : 21 خرداد 1397
ساعت بارگزاری خبر : 14:31
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)