| امروز شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

معرفی پایان‌نامه؛


بررسی دیدگاه‌های رایج درباره انحطاط تمدن اسلامی

پایان‌نامه کارشناسی ارشد «بررسی دیدگاه‌های رایج درباره انحطاط تمدن اسلامی» توسط زهرا صانعی نگاشته و فاطمه جان احمدی، استاد راهنما و سیدضیاءالدین میرمحمدی، استاد مشاور این رساله در دانشگاه معارف اسلامی قم، بودند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، پایان‌نامه کارشناسی ارشد «بررسی دیدگاه‌های رایج درباره انحطاط تمدن اسلامی» توسط زهرا صانعی نگاشته شده است.

فاطمه جان احمدی، استاد راهنما و سیدضیاءالدین میرمحمدی، استاد مشاور این رساله در دانشگاه معارف اسلامی قم بودند.

چکیده:

ظهور وانحطاط تمدن اسلامی از حوادث بزرگ تاریخ است. انحطاط هر پدیده نیز مانند ظهور آن، زمینه‌ها، علل و عواملی دارد که غیر از ظهور آن است. این مسئله یک بحث گسترده‌ای است که از زمان‌های گذشته اندیشمندان و متفکران به ان پرداخته‌اند، اما به صورت منسجم به آن پرداخته نشده است.

از همین رو در این پژوهش تلاش شده است که به بررسی عوامل عمده انحطاط فرهنگ و تمدن اسلامی پرداخته شود و از دیدگاه دانشمندان و نظریه پردازان عوامل اصلی انحطاط فرهنگ و تمدن اسلامی مورد بررسی قرار گیرد.

نگارنده در این پژوهش با روش کتابخانه‌ای به گردآوری مطالب پرداخته است و تلاش نموده تا نشان دهدکه عوامل سیاسی، فرهنگی واقتصادی تا چه اندازه در انحطاط یک جامعه نقش دارند و پاسخگویی به این رویکردها رابا توجه به دیدگاه‌های مورخان و متفکران اسلامی وغربی به سرانجام رسانده است.

علاقه‌مندان می‌توانند متن کامل این پایان‌نامه را از اینجا ملاحظه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر : 74657
تاريخ ثبت خبر : 4 شهریور 1397
ساعت بارگزاری خبر : 09:55
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)