| امروز پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

رئیس سابق پژوهشگاه حج:


باید سبک زندگی اهل بیت(ع) را در حج نشان دهیم

رئیس سابق پژوهشگاه حج بیان کرد: اگر سبک زندگی اهل بیتی که دغدغه جهان است که به دلیل بحران معنا در دنیای امروز ایجاد شده است، بتوانیم در حج نشان دهیم، موفق خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، برنامه «صبح و گفت‌وگو» رادیو گفت‌و‌گو با موضوع حج و با حضور حجت الاسلام سید مهدی علیزاده موسوی رئیس موسسه بین المللی بیان و رئیس سابق پژوهشگاه حج روانه آنتن شد.

حجت الاسلام سید مهدی علیزاده موسوی در آغاز با اشاره به سخنی از ائمه گفت: معصوم (ع)، می فرماید اگر مردم محاسن کلام ما را بدانند از ما پیروی خواهند کرد. حج عرصه ای است که از همه دنیا در آن شرکت خواهند کرد و در واقع حج کنگره ای است که یکی از اعجازهای اسلام محسوب می شود.

وی خاطرنشان کرد: با وجود همه اختلافات و بمب گذاری ها و مشکلاتی که در جهان اسلام وجود دارد، اما حج در کمال سلامت و امنیت برگزار می شود. ۷۵ هزار نفر از ایران به عنوان نماینده جمهوری اسلامی راهی حج می شوند و اگر این افراد در رفتار و گفتار و کردار شان بتوانند نمایندگی مکتب تشیع و اهل بیت را در حج انجام دهند، بهترین الگو و مبلغ در حوزه تشیع هستند.

رئیس موسسه بین المللی بیان اظهار کرد: اهل بیت از مردم می خواهند برای آن ها زینت باشند و موجب سرافکندگی نباشند. بنابراین اگر سبک زندگی اهل بیتی که دغدغه جهان است که به دلیل بحران معنا در دنیای امروز ایجاد شده است، بتوانیم در حج نشان دهیم، موفق خواهیم بود.

رئیس سابق پژوهشگاه حج در ادامه با بیان اینکه امروز در دنیا درباره چیستی شیعه سوال ایجاد شده است، گفت: وقتی نگاه می کنیم در حوزه استعمار، تنها شیعه ایستادگی می کند. در حوزه عقلانیت تنها شیعه می تواند یک فکر عقلانی معتدل ارائه کند. بنابراین اقبال و امتداد فکر شیعی امروز در حوزه کشورهای منطقه فقط وجود ندارد و بلکه این امتداد طولانی است.

انتهای پیام/

کد خبر : 72562
تاريخ ثبت خبر : 31 تیر 1397
ساعت بارگزاری خبر : 14:44
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)