| امروز جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

زهره الهیان تأکید کرد:


اهمیت سلامت معنوی کودکان پیش و پس از تولد در اسلام

عضو فرهنگستان علوم پزشکی با بیان اینکه اسلام برای سلامت جسمی، روان و معنوی کودکان قبل و پس از تولد دستورات خاصی را دارد، از درخواست این فرهنگستان به حوزه علمیه قم برای استخراج اصول سلامت معنوی کودکان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از ایکنا، زهره الهیان، عضو کمیته سلامت معنوی فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به اهمیت سلامت معنوی کودکان برای سلامت معنوی جامعه اظهار کرد: آنچه که مسلم است این است که موضوع سلامت معنوی در ایران و سایر کشورهای جهان با معانی متفاوت مورد تأکید قرار گرفته‌ است.

وی بیان کرد: در تمامی مکاتب، سلامت را در مراحل اولیه تکامل زندگی کودک مورد توجه قرار داده و تأکید کرده‌اند که تربیت و تعالی کودک باید پیش از تولد و در زمان تکامل صورت گیرد. روحیات و شرایط والدین پیش از تشکیل نطفه کودک همگی بر جسم، روان و روح نطفه و فرزندی که به دنیا می‌آید تأثیر گذاشته، و بر مراحل تکامل بعدی و سال‌های زندگی وی اثر تعیین کننده‌ای دارد.

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما از منظر اسلام برای سلامت جنین و کودک دستوراتی داریم که بخشی از آن‌ها در تمامی مراحل زندگی او چه دوران جنینی و چه پس از آن ناظر بر سلامت معنوی کودک هستند.

وی یادآور شد: برای بهره‌گیری از دیدگاه و فرامین اسلام وظیفه داریم این دستور العمل‌ها را استخراج کرده و بتوانیم بر اساس آن یک سبک زندگی مناسب را در جامعه خود نهادینه کنیم تا خانواده‌ها بتوانند به سوی یک زندگی مناسب با این سبک زندگی و فرزندآوری سالم بروند و بر همین اساس، نخست باید این دیدگاه‌ها و اصول از سوی عالمان دینی و اساتید حوزه‌های علمیه استخراج و با ترویج و رعایت آن‌ها پیش از تولد فرزندان، نسل آینده را با این سبک زندگی تربیت کرد.

عضو کمیته سلامت معنوی فرهنگستان علوم پزشکی با تأکید بر اینکه دیدگاه‌های دینی باید از سوی حوزویان استخراج شوند و مبانی سلامت از سوی پزشکان، اعلام کرد: در این راستا فرهنگستان علوم پزشکی دست کمک به حوزه علمیه دراز کرده تا این اصول استخراج شوند و ما بتوانیم آن‌ها را جامعه خود نهادینه کرده و آموزش دهیم تا فرزندانی سالم به لحاظ جسمی و معنوی به دنیا آورده و آنان را با اصول درست از لحاظ دینی تربیت کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر : 68023
تاريخ ثبت خبر : 26 اردیبهشت 1397
ساعت بارگزاری خبر : 13:29
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)