| امروز جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

کارشناس عالی توسعه روابط فرهنگی و بین الملل:


انقلاب با پیشبرد قدرت ملی در سایه تفکر بسیج بیمه می‌شود

کارشناس عالی توسعه روابط فرهنگی و بین الملل استحکام قدرت ملی را هدفی راهبردی برای استمرار انقلاب دانست و اظهار داشت: اگر استحکام قدرت ملی را در سایه مولفه اصلی تفکر بسیج، پیش ببریم، توانسته ایم انقلاب را بیمه کنیم.

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از رادیو گفتگو، برنامه آئینه داران بصیرت با موضوع تغییر ساختار بسیج و با حضور دکتر محمود دامغانی کارشناس عالی توسعه روابط فرهنگی و بین الملل و مشاور ارشد بسیج سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و دکتر محمد شعبانی فر عضو هیئت علمی دانشگاه به روی آنتن رفت.

دکتر محمود دامغانی با اشاره به حکم مقام معظم رهبری برای سردار غیب پرور جهت ریاست سازمان بسیج مستضعفین گفت: ایشان در این حکم، نکته عمیقی را مد نظر قرار داده اند. ایجاد زمینه لازم برای حضور قوی تر و سازمانده یافته تر مردم به ویژه جوانان، درخواستی است که مقام معظم رهبری از فرمانده بسیج دارند.

وی اضافه کرد: حضور مردم به صورت سازمان یافته در بسیج از نکات ارزشمندی است که رهبری به آن توجه دارند. هر چه سازمان بسیج مستضعفین، سازمان یافته تر و قوی تر در میان اقشار جامعه حضور داشته باشد، ضمانت استمرار انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به پایه گذاری بسیج توسط امام، عنوان داشت: نگاه امام در آن زمان نیز تشکیل یک بسیج ۲۰ میلیونی بود. الان همین بسیج ۲۰ میلیونی را رهبری به بسیج ۳۵ میلیونی تعبیر کردند. در واقع به همان اندازه که جمعیت رو به افزایش است، به همان اندازه نیز باید کارایی بسیج افزایش پیدا کند زیرا اساسا حضور مردم، خط اساسی پیشرفت نظام فرهنگی بسیج است و این همان مسئله ای است که فرمانده جدید بسیج باید مورد نظر داشته باشد.

کارشناس عالی توسعه روابط فرهنگی و بین الملل استحکام قدرت ملی را هدفی راهبردی برای استمرار انقلاب دانست و اظهار داشت: اگر استحکام قدرت ملی را در سایه مولفه اصلی تفکر بسیج، پیش ببریم، توانسته ایم انقلاب را بیمه کنیم.

وی با اشاره به صدور انقلاب به تمام دنیا، گفت: صدور انقلاب به این معنا است که کشوری مانند عراق با تفکر بسیجی ایران، موصل را آزاد می کند و یا با سند راهبردی رهبری فقهی و ولایت فقیه بر جامعه و مرجعیت، شور حضور مردم را در صحنه نبرد علیه تکفیری ها مدیریت می کند.

مشاور ارشد بسیج سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به آغاز جنگ در ایران،  عنوان داشت: بهترین ابزاری که امام برای مقابله با عراق انتخاب کردند، تفکر بسیجی بود و به همین دلیل در آذر سال ۵۹، بسیج را تشکیل دادند. بنابراین هدف گذاری که در پیام مقام معظم رهبری است، توجه به تمام ظرفیت های بسیج است.

وی خاطرنشان کرد: امام فرمودند، بسیج شجره طیبه ای است که دفتر آن توسط همه انبیاء امضا شده است و اگر این ادعا را جز امام طرح کرده بودند، پذیرش آن برای ما بسیار سخت بود.

در ادامه دکتر محمد شعبانی فر فلسفه بسیج را برگرفته از قانون اساسی دانست و عنوان داشت: قانون اساسی نیز بر اساس اسناد بالادستی یعنی آموزه های قرآن و دینی و اسلامی است. آیه پنج سوره قصص تصریح دارد که مستضعفین قابلیت اجرا و پیاده کردن حکومت را روی زمین دارند.

وی با بیان اینکه از بسیج به عنوان سرمایه اجتماعی نام برده می شود، خاطرنشان کرد: ریل گذاری بسیج توسط معمار کبیر انقلاب امام خمینی بنیان گذاشته شد و امروز می توانیم از بسیج به عنوان عامل بازدارنده در مقابل تمام مخاطرات یاد کنیم و به همین دلیل است که با جرات می توانیم بگوییم دشمن یکی از مسائلی که به شدت روی آن حساب باز کرده است، بسیج است.

عضو هیئت علمی دانشگاه با تصریح بر اینکه فلسفه رشد جامعه مرهون شکل گیری ظرفیتی به نام بسیج است، عنوان داشت: این ظرفیت واجد خصوصیات خاصی است که از نظر تخصصی در ابعاد گوناگون قابل بررسی است.

وی از بسیج به عنوان یک ارزش و دکترین یاد کرد و ابراز  داشت: حضرت امام با یک دور اندیشی بسیار عمیق بسیج را تشکیل داد. اساسا تشکیل بسیج برای یک مقطع خاص و یا حتی برای یک مولفه از مولفه های قدرت ملی نبود بلکه بسیج تمام مولفه ها و گستره های قدرت ملی را در بر می گیرد.

وی افزود: بسیج در تمام عرصه ها به صورت عینی ظهور و بروز دارد و این موضوع را در خروجی هایی که در عرصه های علمی، سازندگی، اقتصادی و فنی است، می توانیم مشاهده کنیم. بنابراین بسیج به عنوان پشتیبان مادی قوی، نظام اسلامی را در مقابل مخاطرات پشتیبانی می کند.

شعبانی بسیج را عامل افزایش کارایی سیستم عنوان کرد و اظهار داشت: اگر تفکر بسیجی را در جامعه پیاده کنیم، مطمئن باشید روند رشد کشور بسیار بیشتر خواهد بود زیرا بسیج کمک می کند هزینه ها کاهش پیدا کند و رشد سرمایه های اجتماعی روز به روز بیشتر شود.

وی اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری بیان کردند، از طریق تفکر بسیجی امکان پذیر است. یکی از اصولی که باید مورد توجه قرار گیرد، مصرف بهینه است و اگر این اتفاق بیافتد، این مهم در تفکر بسیجی کاملا قابل احصاء است.

انتهای پیام/

کد خبر : 54539
تاريخ ثبت خبر : 23 مهر 1396
ساعت بارگزاری خبر : 11:25
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)