| امروز جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:


انتشار کتاب هست ها و بایسته های فلسفی: ظرفیت شناسی و تولید علم

کتاب هست ها و بایسته های فلسفی: ظرفیت شناسی و تولید علم نوشته ابراهیم علی پور توسط پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، فلسفه یکی از مولفه های تمدن بشری است که از همان سده های اولیه در تمدن اسلام حضوری پر رنگ داشته است.این شاخه ی فکری که با روشی عقلانی و برهانی در جستجوی حقیقت است، در جهان اسلامی متناسب با شرایط و اوضاع جامعه اسلامی در قالب«فلسفه اسلامی» بخشی از سنت فکری و فرهنگی تمدن اسلامی را تشکیل می دهد.

فلسفه اسلامی در دامان خود صدها فیلسوف و حکیم را پرورش داده و هزاران اثر اعم از کتاب و رساله را پدید آورد که بخش بزرگی از هویت فکری ما را تشکیل میده؛ با این حال پویایی و پایایی فلسفه اسلامی نیازمند ظرفیت شناسی، بازشناسی، آسیب شناسی و بازسازی آن مطابق شرایط روز است؛ از این روی این اثر بعد از کتاب درآمدی بر چیستی فلسفه اسلامی، با هدف ظرفیت شناسی و بررسی کاستی های موجود و ترسیم فضای مطلوب تدوین گردید و به طالبان حکمت اسلامی اهدا شد.

کتاب «هست ها و بایسته های فلسفی: ظرفیت شناسی و تولید علم» نوشته ابراهیم علی پور به بهای ۷ هزار تومان توسط پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شده است.

انتهای پیام/

کد خبر : 55944
تاريخ ثبت خبر : 16 آبان 1396
ساعت بارگزاری خبر : 14:29
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)