| امروز جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

معرفی کتاب؛


انتشار کتاب «بررسی کارکردهای اجتماعی انتظار حضرت مهدی(عج)»

کتاب «بررسی کارکردهای اجتماعی انتظار حضرت مهدی(عج) در ایران معاصر» به قلم حجت الاسلام محمدصادق ربانی خوراسگانی و به همت انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) منتشر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، کتاب «بررسی کارکردهای اجتماعی انتظار حضرت مهدی(عج) در ایران معاصر» به قلم حجت الاسلام و المسلمین محمدصادق ربانی خوراسگانی و به همت انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) منتشر شد.

امید به آینده یکی از نیازهای انسان امروزی است؛ چراکه در پرتو امید به آینده، حرکت و پویایی به وجود می‌آید و انسان را به پیشرفت و تعالی سوق می‌دهد.

بنابراین امید یکی از عوامل مؤثر در تحرک تاریخ و بشر است. هر نظام اجتماعی و هر نظام دینی برای بقا، استمرار و پویایی خود، به عنصری به نام امید به آینده، نیاز دارد.

اگر اعتقاد به مهدویت و چشم‌به‌راه مصلح جهانی بودن در دین اسلام وجود نداشت، جامعه اسلامی از تحرک و پویایی، در دوران تاریخ، باز می‌ماند و به جامعه‌ای ایستا و مرده تبدیل می‌شد. اما در سایه اعتقاد به مهدویت و انتظار حضرت مهدی(عج)، روحیه‌ امیدواری در تمام مسلمانان تجلی کرده، همواره انسان‌های منتظر، چشم‌انتظار روزها و آینده‌ای روشن‌اند.

این کتاب در نظر دارد که حرکت‌های اصلاحی در دوران نهضت تنباکو، مشروطه و انقلاب اسلامی را به عنوان نقطه تجلی امیدبخشی در ایران از حیث کارکرد اجتماعی مورد مداقه قرار دهد.
کتاب «بررسی کارکردهای اجتماعی انتظار حضرت مهدی(عج) در ایران معاصر» در۱۹۲صفحه و به قیمت ۶هزارتومان روانه بازار نشر شد.

انتهای پیام/

کد خبر : 66782
تاريخ ثبت خبر : 10 اردیبهشت 1397
ساعت بارگزاری خبر : 10:10
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)