| امروز سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

معرفی پایان‌نامه؛


الگوی مصرف در اسلام

پایان‌نامه کارشناسی ارشد «الگوی مصرف در اسلام» توسط یعقوب حسینی نگاشته و شهاب‌الدین ذوفقاری، استاد راهنما و تقی اجیه استاد مشاور این پایان‌نامه در دانشکده معارف قرآنی اصفهان غیر دولتی و غیر انتفاعی بودند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، پایان‌نامه کارشناسی ارشد «الگوی مصرف در اسلام» توسط یعقوب حسینی نگاشته شده است.

شهاب‌الدین ذوفقاری، استاد راهنما و تقی اجیه استاد مشاور این پایان‌نامه در دانشکده معارف قرآنی اصفهان غیردولتی و غیرانتفاعی بودند.

چکیده:

در علم اقتصاد، مصرف شامل دو گروه عمده خوراکی‌ها و غیر خوراکی‌هاست و مهم‌ترین عامل تعیین‌کننده آن درآمد است به‌گونه‌ای که هر چه درآمد بیشتر باشد مصرف بیشتر خواهد بود و برعکس.
ولی ازنظر اسلام باید اعتقادات و باورهای دینی و سطح فکری و فرهنگی آحاد جامعه را نیز از عوامل تعیین‌کننده مصرف دانست. خدای بزرگ همه‌چیزها را برای انسان آفرید و او را به استفاده درست از انواع نعمت‌ها امر می‌کند ولی ازآنجایی‌که انسان ظلوما و جهول است اصولی را برای او در نظر گرفته است و از او خواسته است که در کلیه امور زندگی میانه‌رو و معتدل باشد و از این نعمت‌ها برای رسیدن به کمال و جمال استفاده نماید.
از دیدگاه اسلام جهل، نادانی، غفلت، ضعف ایمان، لذت طلبی، هواپرستی، مدگرایی و حریص بودن مهم‌ترین ریشه‌های مصرف بی‌رویه است که باعث از بین رفتن منابع ملی، کاهش برکت، فقر، وابستگی خارجی، فساد، خیانت، از بین رفتن شرافت و محرومیت از هدایت الهی است و سرانجام آن هلاکت و نابودی است.
الگوی مصرف در اسلام مبتنی بر مبارزه با عوامل مصرف بی‌رویه و دعوت به‌اعتدال، اقتصاد، زهد و قناعت است و از میان خود انسان‌ها، گروهی را الگو و اسوه آن‌ها قرار داده که هرکس دستورات اسلام را نصب العین خویش قرار دهد و انبیا و اوصیا و صالحین را الگوی خود قرار دهد در دنیا و آخرت به رستگاری می‌رسد.

علاقه مندان می توانند قسمتی از این پایان‌نامه را از اینجا ملاحظه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر : 66010
تاريخ ثبت خبر : 5 اردیبهشت 1397
ساعت بارگزاری خبر : 09:46
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)