| امروز جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:


اقتصاد مقاومتی با قناعت محقق می‌شود

آیت‌الله العظمی سبحانی یکی از مراجع تقلید با اشاره به روایتی از امام علی(ع) گفت: در این روایت بر لزوم قناعت و زندگی زاهدانه تاکید شده است و درقانون اساسی نیز مسئولان موظف شده‌اند در حداقل زندگی مردم، زندگی کنند.

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل ازایکنا،  آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی، در درس خارج خود بر لزوم قناعت تاکید کرد و گفت: ما باید به مقداری که امکانات داریم استفاده کنیم و آن چه را که نداریم از آن چشم بپوشیم و قناعت کنیم.

وی افزود: امام علی(ع) در روایتی فرمودند که «طلبت الغنا فما وجدته الا فی القناعه، فعلیکم بالقناعه فاستغنوا»؛ گاهی برخی افراد از نارسایی‌های زندگی شکایت دارند که شهریه و درآمد کم است و هزینه زیاد، صغری مسلم است اما زندگی ما باید زندگی روحانی و زاهدانه باشد.

این مرجع تقلید تصریح کرد: امام علی فرمود: کسانی که مسئولان مملکت هستند زندگیشان باید در حداقل دیگران باشد و حتی این مسئله در قانون اساسی نیز بیان شده است.

آیت‌الله سبحانی بیان کرد: ما به آن معنا مسئول نیستیم ولی مسئولیت هدایت مردم را داریم و باید در حد معیشت مردم زندگی کرده و خانواده و فرزندان خود را هم به زندگی زاهدانه سفارش کنیم.

وی افزود: بنده در ابتدای زندگی با امکانات بسیار کمی زندگی می‌کردیم و یک چراغ داشتیم که هم برای مطالعه و هم پخت و پزمان بود؛ باید نگاه به مادون داشته باشیم و نه مافوق.

وی افزود: از نظر لباس و زندگی و مسافرت باید قناعت کنیم و اگر این کار بشود هم خدا از ما خشنود خواهد شد و هم روح خودمان شاد می‌شود و با نشاط زندگی می‌کنیم.

این مفسر قرآن بیان کرد: گاهی می‌شنویم برخی مسئولان حقوقشان بالاست، قانون اساسی را ببینید؛ در آن آمده است که باید مسئولان کشور از نظر زندگی در حداقل دیگران باشند.

وی تاکید کرد: اگر قناعت کنیم خیلی از مشکلات زندگی حل خواهد شد؛ همه توانمان کم است و تقاضا زیاد داریم در صورتی که باید تقاضا را در حد توان قرار دهیم که معنای اقتصاد مقاومتی هم همین است.

انتهای پیام/

کد خبر : 61992
تاريخ ثبت خبر : 21 بهمن 1396
ساعت بارگزاری خبر : 10:17
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)