| امروز شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

حمید احمدی:


اربعین حرکت صلح‌آمیز در مقابل اقدامات جنگ‌طلبانه دشمن است

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین گفت: راهپیمایی اربعین یک حرکت صلح آمیز در مقابل همه اقدامات خشن و جنگ طلبانه دشمن است. اطلاع داریم اندیشکده هایی در رژیم صهیونیستی و کشورهای غربی برای شناخت این پدیده ایجاد شده است.

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از رادیو گفت‌و‌گو، برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌و‌گو با موضوع راهپیمایی اربعین و با حضور حجت الاسلام حمید احمدی رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین روانه آنتن شد.

حجت الاسلام حمید احمدی در آغاز با بیان اینکه راهپیمایی اربعین تبدیل به حرکتی بزرگ شد که مایه اقتدار معنوی پیروان اهل بیت در جهان اسلام شده است، گفت: چندین میلیون نفر از ۵۱ کشور در سال گذشته در این راهپیمایی باشکوه حضور داشتند و این اقتداری برای پیروان مکتب اهل بیت(ع) است.

وی تصریح کرد: راهپیمایی اربعین یک حرکت صلح آمیز در مقابل همه اقدامات خشن و جنگ طلبانه دشمن است. از همان روزهای نخست که اربعین مورد توجه قرار گرفت، همه می دانستند دشمنان اسلام تحمل نخواهند کرد. از سال های قبل فعالیت ها و اقداماتی برای شناخت این پدیده از سوی مراکز علمی و امنیتی از سوی کشورهای عربی صورت گرفته است. اطلاع داریم اندیشکده هایی در رژیم صهیونیستی و کشورهای غربی برای شناخت این پدیده ایجاد شده است.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین ادامه داد: دشمنان با شناخت از پدیده اربعین می خواهند اقداماتی انجام دهند و ظرفیتی علیه مسلمانان و شیعیان به صورت خاص استفاده کنند. پیش بینی می کنیم امسال برای درگیری بین شیعه و سنی و عرب و عجم ایجاد خواهند کرد و بخواهند این جلوه اقتدار و امنیت را تبدیل به تنش کنند.

وی با اشاره به اینکه در ماه های اخیر در ایران و عراق فتنه انگیزی هایی را انجام دادند و به اسم ایرانی ها این کار را کرده اند، اظهار داشت: با وجود این فتنه انگیزی ها، دیدند ملت ایران خیلی هوشمندانه به راحتی از کنار این مسئله گذشت و عقلانیت و هوشمندی مردم ایران و عراق این توطئه را خنثی کرد.

حجت الاسلام حمید احمدی با بیان اینکه ایرانیانی که در راهپیمایی اربعین حضور دارند، باید هوشمندانه برخورد کنند، اظهار داشت: از برخی از مسائلی که در این مسیر ممکن است اتفاق بیافتد، چشم پوشی باید کرد زیرا این مسائل ممکن است به دلیل غفلت یا نیرنگ دشمنان اتفاق بیافتد و به همین دلیل وارد جنجال ها و درگیری های احتمالی نشوند.

انتهای پیام/

کد خبر : 77726
تاريخ ثبت خبر : 17 مهر 1397
ساعت بارگزاری خبر : 16:10
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)