| امروز پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

داود عامری:


ائتلاف نخبگان در جهان با مشکلات پیش روی صلح مقابله می‌کند

دبیر کل مجمع جهانی صلح اسلامی در آستانه برگزاری همایش «روز جهانی صلح 2018» گفت: ائتلاف نخبگان در جهان می تواند با بسیاری از مشکلات و چالش های پیش روی صلح و بشریت مقابله کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از مجمع جهانی صلح، داود عامری دبیر کل مجمع جهانی صلح اسلامی در راستای برگزاری همایش «روز جهانی صلح ۲۰۱۸» بر این نکته اذعان داشت که تبیین مفهومی و آسیب شناسی صلح و عدالت در جهان از محورهای اصلی همایش است.

وی افزود: قدرت های بزرگ، همواره جهان اسلام را بزرگترین تهدید صلح معرفی کرده و اذهان عمومی را نسبت به اسلام ستیزی و ایران هراسی درجهان ترغیب می کنند. از این رو مجمع جهانی صلح اسلامی به عنوان یک سازمان مردم نهاد فعال در حوزه صلح  با برگزاری چنین نشست ها، کنفرانس ها و همایش هایی می تواند گامی موثر جهت خنثی سازی اهداف و برنامه های قدرت های بزرگ در جهان بردارد.

عامری ادامه داد: تا زمانی که برخی قدرت ها و سازمان های مدافع حقوق بشر با رویکرد استثناگرایی و سلیقه ای با مبحث صلح، امنیت و گروه های تروریستی برخورد و یا اِعمال نظر کنند، دست یافتن به صلحی عادلانه و پایدار محقق نخواهد شد.

وی در پایان تاکید کرد: ائتلاف نخبگان در جهان می تواند با بسیاری از مشکلات و چالش های پیش روی  صلح و بشریت  مقابله نموده و با استفاده از ظرفیت های علمی و فرهنگی خود و با ارایه راهکارهای دقیق و منطقی گره گشای بسیاری از موضوعات و پدیده ها در جهان باشد.

این همایش به جهت محتوایی سومین پیش نشست «کنفرانس جهانی صلح و عدالت با تاکید بر اندیشه های مقام معظم رهبری»(مدظله العالی) است که در اسفند ماه سال جاری در تهران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر : 76449
تاريخ ثبت خبر : 26 شهریور 1397
ساعت بارگزاری خبر : 13:01
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)