| امروز پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

مهارت‌های تدريس و يادگيری از ديدگاه امام علی(ع)؛


«آموزش در نهج‌‏البلاغه» روانه بازار کتاب شد

کتاب «آموزش در نهج ‏البلاغه: اصول و مهارت های تدريس و يادگيری از ديدگاه امام علی(ع)» نوشته دکتر محمدجواد لياقتدار، استاد دانشگاه اصفهان از سوی دفتر نشر معارف منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، کتاب «آموزش در نهج البلاغه» از پنج فصل تشکیل شده است: ۱٫ امام علی(ع)، شخصیتی بی مانند، ۲٫ جایگاه علم و معلم و حرکت دانایی محور جوامع، ۳٫ اصول تدریس و مهارت های معلمی، ۴٫ اصول یادگیری و مهارت های دانشجویی، ۵٫ الگوهای یادگیری.

در بخشی از کتاب می خوانیم: «از دیدگاه امام علی(ع) مردم لازم است ابتدا دانشجو باشند و سپس همواره همان طور که دانش می­ جویند (طالب علم هستند)، دانش خود را به نسل بعد منتقل کنند و این کار به تدریج و گام به گام صورت گیرد. به عبارت دیگر، عالم و معلّم ربّانی شوند. بدین ترتیب، جامعه مورد نظر نظام تربیتی اسلام، جامعه ­ای است که همواره در حال «یادگیری مداوم و مادام العمر» باشد. جامعه اسلامی لازم است جامعه یادگیری و جامعه یادگیرنده باشد و در عین حال «جامعه یاد دهنده» باشد. جامعه اسلامی جامعه­ ای است که همه نهادهای آن «دانش بنیان» و آحاد مردم آن دانشجو و در عین حال معلّم هستند.»

لیاقتدار، استاد گروه علوم تربیتی دانشگاه اصفهان است که دفتر نشر معارف تاکنون دو کتاب «نگاهی تربیتی به بزرگی و بزرگواری از دیدگاه امام علی(ع)» و «تعلیم و تربیت از دیدگاه امام سجاد(ع)؛ بررسی اجمالی نکات تربیتی دعای مکارم الاخلاق» را از وی منتشر کرده است.

کتاب «آموزش در نهج البلاغه» نوشته نوشته محمدجواد لیاقتدار در ۲۱۵ صفحه، قطع رقعی، تیراژ ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۱۰۰۰۰ تومان از سوی دفتر نشر معارف عرضه شده است.

انتهای پیام/

کد خبر : 69584
تاريخ ثبت خبر : 22 خرداد 1397
ساعت بارگزاری خبر : 10:53
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)