| امروز چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

حجت‌الاسلام رضایی اصفهانی عنوان کرد:


آمادگی جامعه‌المصطفی(ص) برای ایجاد رشته قرآن و هنر

دبیر علمی کنگره بین‌المللی قرآن و علوم انسانی گفت: ما آمادگی داریم در حاشیه کنگره قرآن و علوم انسانی تولید برخی رشته‌ها مانند قرآن و هنر، نظریه‌پردازی و نقد رشته‌های موجود و یا فضاگشایی در رشته‌های جدید را داشته باشیم.

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی رضایی‌اصفهانی امروز ۲۴ آذرماه در نشست علمی «مرجعیت قرآن و علوم انسانی» در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) با اشاره به برپایی اولین کنگره بین‌المللی قرآن و علوم انسانی گفت: ایده شروع این کنگره از سال ۹۲ آغاز شد، اما تا سال ۹۴ به برخی دلایل متوقف شد و با آغاز مجدد کنگره از این سال کارهای علمی آن آغاز شد.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های اجرایی از مهرماه امسال آغاز شده است اظهار کرد: بیش از ۵۰ مقاله تاکنون به این همایش رسیده است و نزدیک به ۳۰ مرکز و موسسه و دانشگاه در برپایی این کنگره با ما همکاری دارند.

رضایی‌اصفهانی با بیان اینکه علوم انسانی در سالیان متمادی در کشور متاثر از علوم انسانی غربی بوده و بر پیش فرض‌هایی چون اومانیسم شکل گرفته است، تصریح کرد: علوم انسانی با سرنوشت کشور و مدیریت آن سر و کار دارد و اگر با مبانی غربی رشد کند کشور را تابع اندیشه‎های غربی قرار خواهد داد که آفات آن ناگفته هویدا و پیداست.

وی تاکید کرد: با در نظر گرفتن چنین ضرورت‌هایی کنگره بین‌المللی قرآن و علوم انسانی شکل گرفته و در سال آینده برگزار خواهد شد.

وی افزود: ما آمادگی داریم در حاشیه این کنگره تولید برخی رشته‌ها مانند قرآن و هنر، نظریه‌پردازی و نقد رشته‌های موجود و یا فضاگشایی در رشته‌های جدید را داشته باشیم.

رضایی‌اصفهانی بیان کرد: همچنین یکی از کارهای دیگر بررسی رشته‌ها با رویکرد حدیثی نیز می‌تواند باشد که به عنوان یکی از محورها در کنگره گنجانده شده است.

وی با بیان اینکه در بسیاری از کنگره‌ها در خارج از کشور برای افراد صاحب اثر، مبلغی پول دریافت می‌شود و در برخی کنگره‌های داخل کشور نیز این مسئله وجود دارد ادامه داد: برای این کنگره وجهی دریافت نمی‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه کنگره ارسال و یا برای کسب اطلاعات بیشتر به سایتwww.quranolum.com  مراجعه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر : 36829
تاريخ ثبت خبر : 26 آذر 1395
ساعت بارگزاری خبر : 12:27
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)