| امروز پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

معرفی مقاله؛


آشنایی با فقه نظام

مقاله «آشنایی با فقه نظام» معرفی اجمالی نظریه آیت الله محسن اراکی در فقه کلان نظامات اجتماعی اسلام به قلم سیدیاسر صادقی، یحیی عبداللهی، محمد حسین واسطی و در پژوهشگاه فقه نظام، نگاشته شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، مقاله «آشنایی با فقه نظام» معرفی اجمالی نظریه آیت الله محسن اراکی در فقه کلان نظامات اجتماعی اسلام به قلم سیدیاسر صادقی، یحیی عبداللهی، محمد حسین واسطی و در پژوهشگاه فقه نظام، نگاشته شده است.

چکیده این مقاله از نظر شما می گذرد:

مرجع تقلید شهید آیت الله العظمی سید محمد باقر صدر را می توان مبدع رویکرد جدیدی در فقه دانست که در صدد استنباط نظامات اجتماعی از منابع دینی است.
در این نگاه مسائل و موضوعات فقهی به صورت موضوعات از هم منفصل مطالعه نمی شود بلکه نظام یک کل به هم پیوسته ای است که موضوعات آن به یک شبکه یکپارچه تبدیل شده اند.
در این مقاله به تقریر و تبیین نظریه آیت الله محسن اراکی در باب فقه نظام می پردازد و سعی می کند جوامع اصلی نظریه ایشان را بررسی کند.
در ادامه تلاش می شود که با تمرکز بر ویژگی های فقه نظامات و تفاوت آن با فقه موجود، تفاوت از جهت حکم، موضوع، مکلف و روش استنباط مورد ارزیابی قرار گیرد.

علاقه مندان می توانند تمامی صفحات این مقاله را در اینجا ببینند.

انتهای پیام/

کد خبر : 51667
تاريخ ثبت خبر : 30 مرداد 1396
ساعت بارگزاری خبر : 15:34
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)